Durerea dentară este una dintre cele mai acute și neplăcute senzații. Poate apărea în orice moment iar atunci vizita la stomatolog este obligatorie.

Pentru a preveni apariția complicațiilor la nivelul dinților:

• du-te la controale periodice, mai ales dacă ai lucrări protetice dentare sau implanturi dentare;
  • vizitează medicul stomatolog inainte de a concepe un copil;
  • la primele semne suspecte adresază-te medicului stomatolog;
  • atunci când sesizezi prezenta unor leziuni roșii, a unor ulcerații sau noduli oriunde la nivel oral (buză, gingii, limbă, fața, adresează-te medicul stomatolog;
  • înainte de a începe un tratament cronic, în special pentru osteoporoză, fluidizarea sângelui sau cancer, este bine să îți rezolvi problemele stomatologice;
  • înaintea unor intervenții chirurgicale pe cord este indicată asanarea oricăror focare infecțioase orale;

Urgența stomatologică poate fi evitată. Iata câteva sfaturi:

• nu administra antibiotice fără prescripție medicală
  • nu aplica pe locul sau zona dureroasă medicamente. În urma contactului pelungit cu mucoasele unele medicamente pot produce afecțiuni grave - arsuri chimice
  • nu clăti gura cu alcool sau ăauturi spirtoase - durerea poate trece pe moment dar urmările pot fi aceleași - arsuri chimice
  • nu încerca sa-ți scoți singur dintele! Chiar și atunci când un dinte este foarte mobil este bine sa fii consultat de un medic stomatolog. Anumite afecțiuni generale împreună cu starea de infecție locală pot produce sângerari importante dupa autoextracție.
  • nu folosi spray-ul anestezic pentru a scadea durerea. Durerea va scadea dar pot apărea arsuri, poți înghiți substanța iar pe termen lung problemele tale dentare se vor agrava.
  • dacă ai dureri de dinți la rece sau dulce incearcă să eviți să mănânci pe partea cu dintele dureros. În această etapa, în principiu, nervul dintelui mai poate fi salvat. Adresează-te unui medic dentist!
  • daca ai un dinte rupt este bine să te adresezi unui cabinet medical stomatologic în cel mai scurt timp. Păstrează bucata din dintele rupt in lapte sau ser fiziologic într-un recipient steril (sunt potrivite recipientele sterile destinate recoltarii probelor de urina). În funcție de mărimea parții rupte si a afectării dintelui partea pierdută poate fi "lipită" de restul dintelui. Pe lângă pierderea dintelui, mai poate fi afectat si osul in care a fost implantat dintele.
  • daca dintele a sărit cu totul din alveola dentară acesta mai poate fi replantat, adica repus pe pozitia in care se afla. Pentru aceasta este foarte important să te prezinți cât mai repede la medic, cel mai bine in primele 3 ore de la avulsie. Nu atinge sub nici o forma rădăcina dintelui. Atinge doar coroana dentară și păstreaza dintele in lapte sau ser fiziologic intr-un recipient steril (sunt potrivite recipientele sterile destinate recoltării probelor de urină). Dacă locul de unde a sărit dintele sângerează, pune o compresă sterilă și mușca pe ea.
  • atunci cănd suferi de durere de dinți la cald încearcă să mănânci lucruri ușor mai reci. Nu mai aștepta și mergi la medicul tău stomatolog.
  • ți s-a scos de curand un nerv? Pot apărea dureri după obturațiile de canal și este normala persistența lor pe o perioada de până la 14 zile însă medicul dentist vă poate recomanda administrarea de analgezice și/sau antiinflamatoare pentru atenuarea durerilor. Dacă dupa două săptămâni durerile nu dispar se recomandă vizită la medicul tău dentist.
  • și după detartrajul dentar pot apare dureri ușoare până la moderate ale dinților. În general aceste neplăceri trec de la sine in câteva zile. Utilizarea unei paste de dinți cu fluor ameliorează simptomele și scurtează perioada în care este resimțita durerea.