Pedodontia este o ramura a medicinei dentare care se ocupa cu asistenta stomatologica acordată copiilor, prevenind sau tratând afecțiunile dinților temporari si dinților definitivi tineri.

Tehnicile si concepțiile PTR rezolvarea afecțiunilor dentare sunt diferite de cele folosite la adulți.

Gura sănătoasa înseamnă sănătatea întregului organism. Este foarte importantă dentiția temporara, deși de multe ori părinții nu dau importantă cariilor acestor dinti. Dinții de lapte sănătoși ii ajuta pe copii sa mestece corect, sa vorbească corect, oferă un aspect fizic plăcut si ghidează eruptia dinților permanenți.

Este foarte importantă prevenirea tuturor tipurilor de afecțiuni dentare la copiii. Prima vizita in cabinet ar trebui sa se facă înainte de orice durere, intr-o atmosfera relaxata, prietenoasa, astfel vor capătă încredere si se vor convinge ca medicul stomatolog le este un prieten care vrea doar sa-i ajute. Scopul primelor vizite la dentist este acomodarea cu cabinetul stomatologic, evaluarea riscului la carii, instruirea spre un periaj corect! (la copiii mai mari se folosesc tablete revelatoare de placa bacteriana).

Pentru copiii mici vizita la cabinet este ca o joaca in urma căreia vor primi diploma, baloane speciale, ștampile. Vor fi familiarizati cu "albinuță" , "Bondarelul", "praf magic", "suc de adormit dintele" etc. Multe povesti despre desene animate si jocuri pe calculator vor face ca micii pacienți sa fie mai relaxați.

Pentru a preveni afecțiunile dentare se recomanda o igiena dentara foarte buna, alimentație echilibrata si control stomatologic la 6 luni. In cabinet avem o gama variata de sigilați colorați, cu eliberare de fluor, termocromatici, pentru a-i încânta pe micii pacienți .