Cuprinde un capitol larg si foarte important din patologia stomatologica si se referă la complexul anatomi funcțional format din pulpa, dentina si parodontiul apical.

O terapie bine condusă poate salva pulpa de la mortificare, tratamente variate pot reduce sau elimina durerea dentara. Exista trei modalități de afectare a pulpei dentare :

• cariile dentare
  • traume mecanice
  • traume chimice si termice

Pulpa dentara nu moare in urma acțiunii acestor factori decât rar, deși aceștia produc durere, pulpa se vindeca de obicei in câteva saptatâni, cu condiția ca bacteriile sau toxinele lor sa nu ajungă la țesutul lezat.

In cabinetul nostru, cu ajutorul unor echipamente performante, tratamentul de canal devine sigur, controlul radiologic post obturatie de canal ne certifica corectitudinea obturatiei.

Obiectivul principal este realizarea unui tratament corect al inflamației pulpane fără durere. Depistarea inflamației pulpare in stadii incipiente poate duce la un proces reversibil cu pastrarea nervului integru! Un dinte fără nerv este lipsit de vascularizatie, nu este hrănit, se poate rupe mult mai repede, este mai vulnerabil la acțiunea bacteriilor.

Costurile tratării unui dinte intr-o faza inflamatorie incipienta sunt mai mici, numarul ședințelor se reduce, durerea este mai mică sau lipsește! Cu cat infecția avansează, tratamentul se complica, necesita intervenție chirurgicală si tratamente costisitoare. De multe ori pacientii se prezintă cu dureri mari, după nopți nedormite si cer extracția dintelui in cauza! Un lucru total greșit! Pierderea unui dinte înseamnă multe modificări secundare cu repercusiuni imediate sau pe termen lung.